خانه / دکتری / تغییرات آزمون دکتری
تغییرات-آزمون-دکتری

تغییرات آزمون دکتری

تغییرات-آزمون-دکتری

[contact_info title= “تغییرات آزمون دکتری”]

همان گونه که واقف هستید از مقاطع تحصیلی پر طرفدار برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ، پذیرش و ورود به مقطع دکتری می باشد که به دلیل حساسیت های موجود در این مقطع و کمبود ظرفیت دانشگاه ها ، لذا داوطلب تمام تلاش های خود را می بایست به کار گیرد. پذیرش در این مقطع تحصیلی منوط به دو مرحله مهم انتخاب رشته و کسب نمره مصاحبه می باشد. قبل از انتخاب رشته ، داوطلب می بایست از شرایط و رشته های مورد نظر خود در دفترچه اطمینان حاصل نماید.

یکی از تغییرات مهم آزمون دکتری طی سال های اخیر، ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد است.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۹

طبق جدول زمان بندی شده در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری مندرج در صفحه رسمی سازمان سنجش ، داوطلبان می بایست از تاریخ ۶ آذرماه تا ۱۲ همین ماه اقدام به ثبت نام آزمون دکتری نمایند و با توجه به همان دفترچه آزمون این مقطع تحصیلی در تاریخ ۹ اسفند ماه ۹۸ همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. اما پس از برگزاری آزمون داوطلبان در تب و تاب اعلام نتایج و ورود به مرحله حساس انتخاب رشته می باشند. با استناد به دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول زمان بندی ، هفته اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ می باشد که داوطلبان با مراجع به پایگاه اطلاع رسانی sanjesh.org قادر به مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۹ خواهند بود. اما در پی اعلام نتایج اولیه، دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹، بر روی وب سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. اما نکته ای که برای داوطلبان باعث بروز ابهاماتی شده ، این است که در زمان مقرر شده برای انتخاب رشته ، دفترچه هایی با عنوان دفترچه های اصلاحیه انتخاب رشته منتشر می شود که رشته و گرایش ها دستخوش تغییرات می شوند.

این تغییرات ممکن است به صورت حذف شدن و یا اضافه شدن رشته محل هایی باشد که داوطلب پس از مشاهده دفترچه اصلاحیه لازم است اقدامات لازم را جهت ثبت صحیح رشته های خود انجام دهد.

تغییرات رشته و گرایش آزمون دکتری ۹۹

راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۹

همانطور که می دانید از مهم ترین و حساس ترین فرایند آزمون دکتری، مرحله انتخاب رشته می باشد. داوطلب برای انتخاب رشته صحیح و بدون نقص می بایست مواردی را در لیست خود رعایت کرده و درنظر بگیرد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • قبل از شروع انتخاب رشته از شرایط و ضوابط موجود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطلاع حاصل نماید.
  • جهت پیش گیری از خطاهای احتمالی در انتخاب رشته ، داوطلبان می توانند از فرم پیش نویس مندرج در صفحه آخر دفترچه انتخاب رشته استفاده نمایند و سرعت عمل خود را در این زمینه بالا ببرند. البته لازم به ذکر است سامانه انتخاب رشته سایت سازمان سنجش به طور هوشمند در صورت بروز خطا ، هشدارهایی را متذکر خواهد شد.
  • داوطلب لازم است در جهت علاقه مندی خود گام بردارد و از عنوان کردن رشته هایی که تمایل به پذیرش آن ها ندارد جلوگیری نماید.
  • علاوه بر علاقه مندی می بایست نمره اکتسابی آزمون (رتبه کنکور) خود را در نظر گرفته و در صورت نیاز به چیدمان اولویت ها، از مشاوران متخصص در این زمینه کمک گیرد.
  • نظر به اینکه تغییر رشته ، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکان پذیر نبوده، لذا به داوطلبان تأکیـد مـی گـردد در خصـوص مراجعه به دانشگاه ها برای درخواست پذیرش و انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی ، دقت لازم را بعمل آورند.
  • دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتری سال گذشته چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده یا نکرده باشند، اجازه ثبت نام و انتخاب رشـته در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۹ را ندارند.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند و دانشجویان مرد در صورت انصراف از تحصیل در دانشگاه ، به مدت چهار ماه زمان خواهند داشت تا برای رسیدگی به وضعیت سربازی اقدام نمایند.
  • هر موقع مشخص شود که داوطلب، حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نمی باشد، در هـر مرحلـه ای از آزمون (ثبت نام، شرکت در آزمون، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و …) محروم خواهد شد.

داوطلبان در صورت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه مصاحبه می توانند با مشاوران ما در این زمینه با مرکز الو مشاوره در تماس باشند.

[banner]

[contact_info title= “تغییرات آزمون دکتری”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.