خانه / مشاوره تحصیلی تلفنی / ثبت نام بدون کنکور تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی ۹۸ 
ثبت نام بدون کنکور تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی 98 
ثبت نام بدون کنکور تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی 98 

ثبت نام بدون کنکور تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی ۹۸ 

ثبت نام بدون کنکور تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی 98 
ثبت نام بدون کنکور تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی ۹۸

موسسات عالی آموزش با عنوان دانشگاه های غیرانتفاعی ،در چند سال اخیر جایگاه قابل قبولی در میان متقاضیانی که تمایل دارند در رشته مدنظر خود پذیرش شوند ، پیدا کرده است. از آنجایی که تماس های فراوانی جهت زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی از سوی داوطلبان کنکور سراسری در مرکز الومشاوره دریافت می شود، لذا بنا را بر این دانستیم در خصوص ثبت نام تکمیل ظرفیت ، زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ، شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت ، اعلام نتایج تکمیل ظرفیت و مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری توضیحاتی را در اختیار داوطلبان دهیم.


ثبت نام بدون کنکور تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی ۹۸

در ابتدا باید گفته شود که این دانشگاه به دو صورت با کنکور و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کند. در دفترچه پذیرش با آزمون ، داوطلب منحصرا با شرکت در کنکور سراسری قادر به انتخاب کردن رشته هایی که در دانشگاه های غیر انتفاعی ارائه شده، خواهد بود. در دفترچه بدون آزمون ، داوطلب مجاز به ثبت رشته با عنوان صرفا با سوابق تحصیلی ( با معیار معدل کتبی دیپلم) می باشد که البته بر این اساس هرچه معدل داوطلب بالاتر باشد، شانس پذیرش وی بالاتر خواهد بود و محدودیتی از جهت رشته دبیرستان داوطلبان وجود ندارد پس داوطلبان می توانند با داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی در تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی شرکت کنند

معمولا دانشگاه غیر انتفاعی در دو نوبت مهر و بهمن با انتشار دفترچه اقدام به جذب دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی می کند. در واقع پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ ممکن است ظرفیت برخی از کد رشته ها تکمیل نشود ، در این صورت سازمان سنجش طی اطلاعیه ای اقدام به تکمیل ظرفیت رشته هایی که ظرفیتشان پر نشده ، می کند.متقاضیانی که به دلایلی موفق به ثبت نام یا قبولی در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد نشدند یا از رشته محل قبولی خود راضی نیستند می توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی ، در رشته محل مورد نظرخود به تحصیل بپردازند.


ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی

طی اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان سنجش پذیرش ۱۵ درصد رشته محل های موجود در دفترچه از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد در حالی که پذیرش بیش از ۸۵ درصد از رشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مهر ۹۸ به صورت بدون کنکور و صرفا با معیار معدل کتبی انجام می شود. داوطلبان برای پذیرش در رشته های بدون ازمون می توانند در بازه زمانی ۲۰ اسفند ۹۷ لغایت ۶ شهریور ۹۸ برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.داوطلبانی که در این بازه زمانی ثبت نام نموده اند  از مهر ۹۸ آغاز به تحصیل خواهند کرد. جهت ثبت نام و اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی در این مقطع تحصیلی داوطلبان می بایست به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، مراجعه نمایند.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون ( صرفا با سوابق تحصیلی)

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی۹۸

نکته قابل توجه این است که هر داوطلب می‌تواند فقط در یک گروه آزمایشی (ریاضی ، تجربی ،انسانی ، زبان و هنر )ثبت نام نماید. در صورتی که داوطلب اقدام به ثبت ‌نام در دو گروه آزمایشی نماید ، اطلاعات وی از بانک اطلاعات پذیرفته‌ شدگان براساس ضوابط سازمان سنجش حذف خواهد شد و هیچ گونه اعتراضی در این خصوص مورد قبول نمی باشد. علاوه براین موضوع داوطلبان برای شرکت در رشته محل ها ، می بایست از دارا بودن شرایط موجود در دفترچه اطمینان حاصل کند.

  • کلیه داوطلبان (اعم از داوطلبانی که در ثبت نام اولیه شرکت کرده اند یا شرکت نکرده اند) ، قادر به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی خواهند بود.
  • داوطلب باید دارای یکی از مدارک کاردانی ، دیپلم ۴ ساله نظام قدیم ، دیپلم نظام جدید و پیش دانشگاهی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی باشد.
  • داوطلبان مجاز به شرکت در یک گروه آزمایشی و یک کد رشته محل می باشند.
  • کلیه متقاضیان آقا باید در زمان ثبت‌ نام و شرکت در این مرحله ، از نظر نظام وظیفه برای ادامه تحصیل منعی نداشته باشند.
  • در صورتی که داوطلب ، در حال تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته باشد ، ضمن اینکه پس از قبولی در رشته محل جدید، می بایست از دانشگاه و رشته قبولی قبل انصراف داده و اقدام به ثبت نام نماید و در صورت قبولی وثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی ۹۸ ، قبولی قبلیشان حذف خواهد شد.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی ۹۸

باتوجه به روال سال های گذشته ، نتایج تکمیل ظرفیت معمولا در اوایل بهمن ماه اعلام می شود لذا با توجه به اینکه هنوز دفترچه و یا اطلاعیه ای مبنی بر تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی ، منتشر نشده است ،بنابراین هیچ اطلاع دقیقی در این خصوص در دسترس نمی باشد ، چنانچه اطلاعاتی از سوی سازمان سنجش منتشر شود از طریق بروز رسانی این صفحه به اطلاع شما داوطلبان خواهیم رساند.


جهت ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی به چه مدارکی نیاز داریم؟

داوطلب جهت مراجعه حضوری در دانشگاه می بایست مدارکی را نزد خود داشته باشند. که شامل موارد زیر خواهد بود

مدارک لازم

اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن (۲ برگ)

اصل کارت ملی و کپی پشت و رو (۲ برگ)

۱۲ قطعه عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید که در سال جاری گرفته شده باشد.

دارا بودن گواهی دیپلم ۴ ساله نظام قدیم که مورد تایید باشد

دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید که مورد تایید سازمان آموزش و پرورش کشور

دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی که مورد تایید سازمان آموزش و پرورش

دارا بودن مدرک کاردانی که مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار گرفته باشد.

نکته: متقاضیانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند ، بایستی مدرک کاردانی خود را دریافت کنند و در زمان ثبت نام ارائه دهند

دارا بودن گواهی پایان خدمت نظام وظیفه (ویژه آقایان)

چنانچه داوطلب پذیرفته شده نوبت دوم (بهمن ماه) باشد بایستی مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ دریافت کنند.

برگه تاییدیه تحصیلی برای دریافت این برگه داوطلبان باید به همراه دیپلم نظام قدیم یا گواهی پیش دانشگاهی خود به دفاتر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه نموده ، سپس تاییدیه تحصیلی از اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود دریافت کنند.

پذیرفته شدگان توجه داشته باشید که حتما نام رشته محل پذیرش شده خود را در فرم دفاتر پیشخوان دولت ، درج کنند.

داوطلبان می توانند جهت مشاوره انتخاب رشته و همینطور جهت جلوگیری از بروز ایراد در روند ثبت نام با مشاوران الو مشاوره در تماس باشند.

همچنین ببینید

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۲

برای اطلاع رسانی متقاضیان در زمینه شرایط تعیین شده و اطلاع از لیست رشته محل …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.