خانه / دسته‌بندی نشده / آزمون آیلتس چیست و نمرات آن به چه معنیست
آزمون IELTS

آزمون آیلتس چیست و نمرات آن به چه معنیست

آزمون آیلتس چیست

سطح نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ را شامل می‌شود و نمرهٔ قبولی برای آزمون وجود ندارد اما معمولا سطح ۵ ، نمرهٔ متوسط و ۶ به بالا خوب محسوب می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس را باحداقل سطح ۷ را می‌پذیرد.

آزمون آیلتس متشکل از ۴ بخش شنیدار، خواندن، نوشتن و مکالمه می باشد. کل آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمومی است.باید توجه داشت که گونهٔ آکادمیک سخت تر بوده و فقط این آزمون است که برای ورود به دانشگاه‌ها مورد نیاز می‌باشد.

IELTS مخفف International English Language Testing System)) که یک امتحان زبان انگلیسی است و اعتبار بین‌المللی دارد.

برای اشخاصی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند این امتحان معیاری برای سنجش دانش زبان انگلیسیمی باشد.

آزمون آیلتس چیست

 امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می گردد.این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین‌المللی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان است و چهار توانائی Listening،Reading ،Writing،و Speaking را مورد سنجش قرار می دهد.

 بسیاری از دانشگاهها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحانIELTS را به رسمیت می‌شناسند.مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، ملزوم به داشتن مدرک IELTS می باشند. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می‌گردد.

 شرکت کنندگان در امتحان IELTS از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل می بایست پاسخ دهند. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر می‌شود.

هر دانشگاه برای جذب داوطلبان حداقل نمره‌ای را مشخص می‌کند و بسیاری از آنها حداقل نمره کلی ۶٫۵ را می پذیرند بطوریکه نمره هر بخش نبایداز ۶ کمتر باشد(البته این یک قاعده کلی می باشد و هر دانشگاه دارای شرایط خاصی می باشد).

به عنوان مثال: برای اینکه حداکثر امتیاز زبان انگلیسی را جهت مهاجرت به کانادا می بایست کسب نمایید، در هر چهار قسمت امتحان IELTS حداقل نمره ۷ می باشد

همچنین ببینید

لیست-رشته-های-بدون-کنکور-دانشگاه-علمی-کاربردی-1400

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

[contact_info title= “لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ “] دانشگاه علمی کاربردی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.